Sunday 3 May 2015

::semakin hampir::

assalamualaikum..sebelum balik asrama sambil melayan movie AVENGER 2..haha...ada masa sikit i aku nak mnerjah blog sesawang aku nih...hahaha...masa berjalan sangat pantas...pejam celik pejam celik...next week exam for sem2...oh no i'm not ready yet...nak pengang buku ?..lagi lah tak ...tak sentuh lagi ...badan penat lagi nih...baru balik dari kampung .....tapi kat kampung tak rasa penat ...bile sampai rumah jee baru terasa badan penat.....fuhhhh...best weyh duduk kampung ,,,,banyak benda yang buat aku bahagia..dapat jumpa nenek dengan atuk,,,dapat tengokk sawah padi..lari2 kat bendang,,selfie reramai...haha...dapat jumpa saudara yang kiut miut ...haha....daannn aktiviti paling best...jadi minah empit kat kampung haha,,,mandi parit...yeay...sejukk woooo.....hahaha best walaupun kejap jee aku kat sana......okayy...back to the point about examination.....semakin memikirkan about this ...nervous dalam diri makin kencang ....why aku rasa sem ni betol aku malas baca buku......dan hasilnya kan...aku ingat lagi sebelum cuti haritu....cikgu hayati marah betul kat aku...sebab karangan aku teruk sangat dan sangat....sampai aku rasa tersentap apabila perkataan ni keluar dari mulut cikgu NADIA ,,KARANGAN AWAK KENAPA TERUK SANGAT???...KALAU LAH KARANGAN AWAK MACAM NI SAMA MACAM PELAJAR INDIA SAYA DULU....memang tersentap dan aku terus tunduk malu....giler tak malu...malu lah banyangkan 28 orang dengar cikgu cakap macam tu kat aku.....fuuhh....memang salah aku jugak sebab aku buat sambil lewa karangan .tapi aku rasa kecewa dengan diri aku hanya pada saat itu,tapi ,sejujurnya aku rasa marah sikit kat cikgu hayati sebab malu kan aku...tapi bile aku diamkan diri dan berfikir sejenak ,,,buat apa aku nak marah cikgu sedangkan cikgu menegur perkara yang betul....maklumlah bila dah besar semua nak orang dengar cakap kita kan...haih..nad..nad....cuba sesekali terima teguran orang ..........,keluar dari kelas aku tak kisah dah......tapi betul sem ni aku malas buat hw,malas buat kerja hanya memikirkan keseronokkan...tak tahu dimana silap nyeee..tapi aku tak ada semangat untuk belajar dah...i dont know why.....and aku rasa this sem macam tak berapa belajar sangat......wake up nad...wake up nad exam just around corner u know....wake up...wake up....ingat..kalau kamu tak study nanti kat dalam dewan tak ada saper yang akan tolong kamu melainkan ilmu pengetahuan...susah kee nak belajar....susah sangat...kenapa nak pentingkan sangat keseronokkan itu...keseronokkan itu akan mudah datang dan pergi laa nad...tapi kejayaan tak mudah datang ....fikir laa sejenak ,,,dah besar kan...matured laa sikit...stop thinking about people that u love ,,stop thinking,,,ingat manfaat masa yang ada sebelum ia pergi meningalkan kau nad....


u.s.a.h.a ubat untuk merasakan kejayaan sayangggg....

ada masa ini...kepada kawa2 aku nak mintak maaf kalau ada buat salah....harap korang maaf baik kawan lelaki mahupun kawan perempuan.....goodluck ye,,,untuk sem 3 ini......terutama classmate....do ur best in examination....dont forget ,,,doakan my success and our sucess...tunjukkan yang batch kita lebih mantap dri batch junior and super senior.....

#wakeupnad
#semuanyabermulafromyou
#goodluckkkgyus
#tiadakejayaanseindahmadu

No comments:

Post a Comment

comment here