Friday 5 December 2014

;;;;tanggapan,pandanganMEREKA;;;;;;;

entah mengapa mata aku tidak dilelapkan .....lalu aku mengambil keputusan mengONksan komputer dan tekan google lalu search perkara biasa blogger dan facebook...HAHA..duduk dihadapan meja komputer sambil membetulkan kaca mata,sambil kotak fikiran aku memikirkan kata-kata mereka,,,,,tiba-tiba perasaan sayu mula muncul di arena fikiran aku...entah apa yang membuat aku pilu.....aku tidak dapat kesan darimana kesedihan itu timbul dan berpusat....tangan ini laju membalas chat kawan....mata giat melihat huruf abjad pada keyboard......jam berputar tanpa lelah....
                                        
dalam kehidupan yang dilalui ,setiap hari pasti ada timbul satu tanggapan.....

yang hanya mereka nampak hanya kesenangan,tidak pernah nampak kesusahan yang dilalui,betapa memerlukan kesabaran menghadapi kesusahan itu dengan tulang empat kerat ini,memerlukan kekuatan yang banyak.....pernah kah mereka lihat semua itu? uhuk..tidak sama sekali....

yang hanya mereka nampak keseronokan....sama sekali tidak memperdulikan kehadiran kesedihan dan kesulitan....semuanya di ketepikan..buat sepeti bena tidah bena jaaa..ye ..aku faham..siapa yang tak nak berseronok.berseronok ini ditakrifkan sebagai sesuatu perkara yang dilakukan untuk mengembrakan hati ......semua orang mahu kan...TAPI jangan lah terlampau sangat...berpada-padalah....

yang mereka lihat hanya lah kemahuan....bukan keperluan....yaa..aku tahu kalau diberikan pilihan sama ada nak utamakan kemahuan atau keperluan...aku yakin ramai yang akan cakap keperluan...betul tak...yup..Tapi....itu hanya sekadar bercakap jaaa...mampukah kita buat?....mampu memang mampu tapi kadang kala......manusia akan lebih pentingkan kemahuan daripada keperluan...itulah manusia....tapi berfikirlah secara terbuka sampai bila kita hendak memnuhkan ruang untuk kemahuan sedangkan ruang untuk memenuhi keperluan tiada.....tiada sama sekali...

cinta?fuh,itulah perasaan indah yang diinginkan oleh setiap manusia dimuka bumi ini..bercinta dan dicintai......manusia memang mudah menyayangi seseorang....tidak salah menyayagi seseorang..just go on.....nak bercinta..just go on .....tapikan cinta ini boleh jadi dunia kita serba lengkap,serba indah ,punca kebahagiaan...Cinta juga mampu menjadi pembunuh kepada manusia,mampu menjadikan dunia seseorang sedih dan berputus asa.....sekiranya seseorang itu mengalami "KEHILANGAN CINTA" bangun laaa.....lihatlah dunia luar yang terbentang luas.....masih ramai lagi orang hensem,cantik daripada yang pernah dimiliki....dah2 cukup nanti kalau aku cakap pasal cinta ni sampai laa sudah laa tak habeh-ll...


#renunganDIRIinijuga#
#biarkahMEREKAbirkan#
#akuHANYAmanusiaBIASAyangcubamenjadisempurna#
#renuganbersama#
#MANTAPKANilmubarusemuaSETTLE
#WALLAHUALAM