Wednesday 26 November 2014

# # # pahitYANGkautinggal # # #


Merenung ke luar jendela, memandang langit yang gelap dan sunyi.Melihat bintang menghiasi suasana yang suram dan sepi.Terserlah keindahan bersama bulan yang bercahaya menerangi malam.Andai diriku seperti malam, semua berubah mnjadi indah dengan kehadiran bintang dan bulan.Masih segar diingatanku.Dulu,kau selalu ada disampingku, menemani setiap waktuku.

Kau ada disetiap saatku tak kira waktu suka, duka, gembira, sedih, kecewa..Tak pernah kau izinkan aku lalui sendiri, kau gengam erat tanganku dan tak pernah biarkan aku terlepas sendiri.Setiap kali bersamamu, tidakku kenal erti kesedihan dan kekecewaan.Bila aku mahu merasakan perasaan itu, kau hadir dan akan membuatku tertawa.Tidak kau mengizinkan aku mengeluarkan air yang berharga keluar minitis dari mataku mengalir ke pipiku.sesungguhnya aku mengenalimu sebagai yang terindah.Tatkala aku jatuh, tatkala aku dicaci, dihina, diketepikan dan aku berseorangan kesepian.

Kau muncul, kau memberi semangat, kau menjadikan aku seorang yang mampu berdiri kembali dengan sendirinyadan menjadikan aku seorang yang berjaya memetik bintang diangkasa.Kau muncul sebagai semangatku, sayangg.Di bawah bintang dan bulan, kau memetik gitar dan mengalunkan suaramu yang mampu menjadikan jantungku berdegup tak menentu.Sambil menyanyi kau memandangku dengan senyuman menawanmu memainkan lagu tentang kita.Lirik lagu yang menyimpan seribu makna dan cerita tentang kau dan aku.sehingga kini bermain di fikiranku dan takkan mungkin bisa terhapus.Tapi kini,, aku menyesal mengenalimu..
Kini kau mengajar aku tentang kesedihan, kekecewaan, kesepian.. sesungguhnya jujurku mengatakn, aku tak mampu untuk bertahanKau tinggalkan aku bersendirian..Tanpa khabar berita, tiba2 kau sudahpun melangkah jauh meninggalkanku bersendirianKita sering lakukan bersama tapi,, mengapa tidak kau bawak aku bersama mimpi lenamu kali ini.Aku tak sanggup menjalani hari2ku tanpamu..Mengertilahh sayang, bawalah aku ke alam damaimu..