Tuesday 21 August 2012

<< malam raya ,kenangan >>

assalam ..semua ....amboi..amboi..amboi..ucehhh macam azwan ali lah pulok...malam raye..aku serta kakak ku dan juga adik ku bermain bunga api dan mercun ...aku hanya berani bermain dengan bunga api je..tak macam akak dan adik aku berani bermain dengan mercun ....papapompapom ..bunyi mercun ...ramai lagi main mercun ..anak jiran sebelah ..anak jiran depan rumah ..ramai lah ...perrrghhh malam raya dimeriahi denga cahaya mercun yang cantik dan agak smart....dengan hati yang gembira bermain bunga api ...suasana seperti bukan malam hari ...aku ketawa dengan kuat bersama anak jiran sebelah ....tetapi aku bersembang dengan anak jiran sebelah agak sopan sikit ..alah maklum lah kiteorang kan dah besar ..tak macam dulu ...cakap lah kuat mana ..siapa kisah ..tapi semua nya sudah berubah bila aku dah meningkat remaja ...selepas aku selesai sembang dengan anak jiran sebelah ..aku duduk seorang diri ..melihat adik2 aku serta kawan2 nya ..bermain lari2 sambil bermain bunga api ...wahhh~~~ teringat time kecik2 dulu kala....dulu aku dan kawan2 ku malam raye kiteorang main mercun atau bunga api sama2..main lari2....memang malam raya itu kiteorang yang punya ....apabila sudah selesai main bunga api atau mercun kiteorang duduk sederet ...melihat orang dewasa bermain bunga api pulak ....waahhh..~~~ memang indah lah kenang kan masa itu ...kiteorang ditemani sinaran percikan bunga api yang cukup-cukup indah ...:D TETAPI masa itu sudah berlalu ....masa itu tak sama dengan sekarang ....aku amat rindu kan masa itu ...aku harap masa itu akan datang kembali ....supaya aku boleh rasa kebahagiaan bersama rakan 2.......begitu indah untuk aku meningati memori itu ....walaupun aku dah meningkat remaja ...walaupun aku tak dapat main bunga api dengan kawan2 macam dulu ..tapi yang penting AKU ADA SEMANGAT RAYA .....
kegirangan dimalam raya ..dan ditemani cahaya keindahan bunga api ..yang terukir dilangit ....hahahaha....seronok melihat kelatah adik aku dan anak jiran sebelah bermain bunga api ....