Sunday 12 August 2012

~ ~ ~ kepuasan , kepenatan , kesyukuran ~ ~ ~

Assalam....adusshh ~~~ sehari suntuk tolong ibu dekat dapur....membikin kuih raya....alah maklumlah raya kan dah nak dekat...ni pun baru habis membuat kuih raya.....fuh... Melepaskan nafas kelegaan....sehari suntuk berhadapan dengan kuali yang panas....maasyallah...hanya allah yang mengetahui bertapa panas dan dahaga nya  berdiri di depan kuali yang panas....aku tidak pempersoalkannya...tapi  di sebaliknya  aku bersyukur kepada yang maha esa kerana bagi aku nafas  sampai hari ini....alhamdulilah... Aku seronok kerana tahun ini sampai juga untuk aku membuat kuih raya.... sehari suntuk di rumah ku sendiri terdapat  kisah seronok , penat , bersyukur, bangga...kena marah dengan ibu pun ada ...maklum laa diri ini baru belajar bagaimana bikin kuih raya....terima kasih ibu kerana leteran mu ...aku berjaya ...menghasilkan satu jenis kuih raya... Hari ini walaupun aku penat membuat kuih rAya tapi akhir sEnYuMaN terukir di bibir kerana melihat kelatah adik2 ku....hahaha........terima kasih ya allah kerana kau membuat diriku mampu untuk tersenyum pada hari ini....