Friday 2 November 2012

: : sudah cukup 14 tahun : :

assalamualaikum..semua ....kelmarin hari jadi aku ...iaitu 1/11.pertama aku nak menadah tangan untuk berdoa kerana aku b'syukur sangat ....kerana allah panjang kan umur aku sampai mnjelang hari lahir aku yang ke-14...hihi.: dah tua dah aku ni ,,,,tapi aku sedih kerana,,,hari lahir aku jatuh pada tima aku menduduki ujian agama dan sejarah ,,
hah!!! =,=......tension plus stess plus seronok ..tipu lah kalau  yang tak seronok pada hari lahir nye.....hihihi...first sebelum aku pergi ke sekolah ,,aku berniat dalam hati ,,,,walaupun apa pun b'laku di sekolah kekal kan senyuman ,,,,,then,, aku pun pergi sekolah macam biasa,,,,tiba dekat tapak perhimpunan..geng aku semua dah ada dah dekat situ,pastu kawan-2 perempuan aku lain pun ada dekat situ juga..semua kawan perempuan aku wish dekat aku ,,,"HAPPY BIRTHDAY NADIA!!"  ,,,tapi seorang saje geng aku yang wish iaitu syikin  geng aku  yang lain deme diam je ,,tak cakap apa-2 dekat aku ,,,,aku pun bertanya pada diri aku ,,,,adakah mereka tak ingat hari ini hari lahir aku ,,,aku rasa nak menangis saje tima itu,,aku terus bad mood,,,iyelah siapa yang tak sedih kalau kawan sendiri tak ingat hari lahir kawan  ,,,tapi aku kuat kan diri aku ,,sebab aku teringat akan niat aku pagi tadi "walau apa pun berlaku ,,"kekal kan senyuman "....aku mengukir senyuman diwajah aku ,,walaupun dalam hati aku sedih ,,,,tiba dalam kelas pula....respon yang sama juga....tiada sepatah perkataan daripada geng aku .....aku berkata pada diri aku ,,mungkin mereka lupa,,aku terus buka buku agama,,,,untuk membuat sedikit rivision,,,,,,tak lama itu masa peperiksaan pun nak b'mula ,,aku keluar dari kelas untuk menyimpan buku agama ,,,lepas itu, aku kembali balik masuk ke kelas ,,,,alangkah terkejut nye,,,dekat atas meja aku ,,,,ada sehelai kertas ,,di atas kertas itu dihiasi dengan riben warna pink dan gambar MINWOO...aku menjerit sebab ada gambar minwoo....AKU tanya siapa bagi ,,,,rupa-2 salah satu ahli geng aku bagi ,,,,iaitu syikin ,,,,,waaaahhh ~ ~,,,,seronok tapi tak sepenuh nya ,,,kerana geng aku yang lain masih tak memberikan respon apa-2....lepas itu aku menduduki exam agama dan sejarah ,,,,,sepanjang hari itu ,,kelakuan geng aku pelik ....aku pun berasa ganjil ,,,kenapa mereka macam ini ????,,,,,,,pada waktu rehat kami makan macam biasa sama-2...tapi mereka dia je....tak cakap ...aku lagi bertambah ganjil dan pelik ,,,,,aku terus tuju ke kelas untuk mengulangkaji sejarah ,,,,akhirnya time menjawab sejarah tiba ,,,,aku melihat lagi kelakuan geng aku lagi bertambah pelik ,,seperti tidak mahu b'cakap dengan aku ,,,,,tik tok tik tok ,,akhirnya masa menjawab habis ,,,then aku balik ,,,,aku balik seorang diri masa itu ,geng aku aku mereka kena balik awal ,,,,,so ,,aku kata ,,oh ok ,,hati-2...aku nak menitis kan air mata pada saat itu ,,,tapi aku kuatkan diri ,,kerana aku ingat akan niat aku ,," WALAU APAPUN B'LAKU ,,MESTI KEKAL SENYUMAN "....aku berjalan seorang diri sambil senyum ,,sambil otak aku b'kata ,,kenapa dengan geng aku nih semua pelik-2 nih ,,,,hu =,=..tiba di bus stop ,,,,tetiba semua geng aku dah terjajak dekat bus stop itu ,,,,eh,,bukan korang dah balik ke?belum ,,ate apa kome buat dekat sini ,,,adalah ,,,,,aku berdiri b'dkatan dengan tengku dengan balqish ..tiba-2 aku bersa sejuk ,,tengok-2 geng aku simbah ais kat aku ,,,,sejuk :),,hahaha dah lah time tuh macam nak hujan plus kena baling dengan ais ,,,lagi lah sejuk ,,,,haha,,,geng aku kata ,,,selamat hari jadi nadia !!!!,,sorry lah kita orang tak ada hadiah nak bagi hanya ini yang mampu ,,,pada saat itu hati aku seperti berbunga-2..hahahha...nikmat ......aku happy sangat-2.....betul kata cikgu helmi ,,,niat itu penting,,,,,kepada syikin thank you very much kerana orang pertama wish dan thank juga sebab bagi hadiah itu ,,,,,kepada kawan-2 aku yang lain thank sebab wish ...dan kepada geng aku yang tersayang ..tahnk you!!!!!!!...tau ,,sebab bagi baju aku bash ,,,,hahha,,,sayang kamu semua ...