Monday 25 November 2013

~~ TemuDugaku,kawan Baru,Harapanku bahangian 1~~

assalamualaikum korang ,,,aku nak menceritakan tentang temuduga aku di MRSM yang berlangsung hari ini,,,aku bertolak dari rumah untuk ke MRSM PASIR SALAK  tu pada jam 7:21 am selepas breakfast....maklumlah kena bertolak awal sebab telah dinyatakan dalam surat MRSM bahawa setiap peserta hari awal 15 minit sebelum sesi temuduga bermula,,,lepas itu, aku,merebahkan punggung ke seat kereta dengan pada masa itu perasaan aku sedikit pun tak gementar,,hanya tenang seperti tiada apa-ll.........ayah ibu berborak-ll sesama mereka,,dan aku hanya seorang diri di seat belakang,,,mata aku memerhatikan suasana mentari yang hendak terbit,,,,aku menghirup udara segar,,,,dalam diri aku aku berkata,aku redha dan aku pasrah jaa apa soalan yang akan ditanyakan nanti,,,perasaan aku mula menjadi nervous sedikit,,,,aku masih lagi melihat pemandangan kampung sehinggalah cahaya matahari memancar sedikit demi sedikit cahaya nya di wajah aku,,,,tak lama kemudian,sampai juga laa ke MRSM nye,,,,first masuk ,,,aku terkejut giler,,,,sesak sangat kat MRSM tu banyak kereta yang lalu -lalang kat situ,,,,,sampai aku tak terkira berapa banyak kereta yang ada pada masa itu,,,,selesai memaking kereta lalu,aku menjejakkan kaki aku ke dunia MRSM,,,pada saat itu, perasaan aku menjadi betul-ll  bercampur baut,,,ada malu,segan,nervous,excited,rasa diri ini kecil sangat pun ada....lalu aku jalan menuju bilik temuduga aku,,,,aku masuk ke dalam makmal komputer 1 ..lalu , cikgu MRSM tu suruh checking nama lah,,,,aku check-ll tetiba nama aku tak ada,,,,then aku,turun balik dan check nama aku yang di bawah pulak,,,tak ada nama aku,,,,hati aku mula debar-ll dan aku berkata dalam hati,tak kan nama aku tak didatarkan kot,,,aahhh!!!,,tak mungkin lah,,kan aku dah daftar hari tu,,siap apply surat MRSM ke KL lagio tu,,,tak lama kemudian ,,ibu aku panggil aku,,,dia kata ,,,aku dah salah bilik,,,dan aku terus menuju lah ke bilik yang ditetapkan untuk aku,,,,memang malu sangat time tu,,,,lagi satu,ramai org-ll kat situ,,,,macam ada kenduri kahwin jaa~~~,,haha...then, aku masuk ke dalam bilik temuduga aku, di situ aku jumpa dengan aku sekolah sama dengan aku ,,,tapi dia sombong gila,,haaaiiishh,,tapi aku tak kisah ,,,lepas itu, aku sibuk  megeluarkan kan kalkulator,alatan tulis,,,,tetiba ada orang menyapa aku dia kata,WEI PHONE BOLEH BAWAK MASUK DALAM TAK?LALU AKU JAWAB TAK TAHU LAH,,KITA SILENT KAN JA,,,lalu dia silent kan phone dia dan aku juga turut silent kan phone aku,,dan orang yang menyapa aku tu melangkah masuk ke dalam bilik tersebut diikiuti oleh aku,,,masuk-ll jaa,,aku tergamam sebab banyak gila komputer dah macam siber cafe dah,,,haha,,,,aku tergamam lagi sebab tak tahu nak duduk dimana then,,,cikgu mrsm cakap duduk jaa kat mana-ll,,lalu aku ikut jaa orang yang menyapa aku tadi..aku pun duduk lah sebelah dai,,,haha,,lalu dia mula berkenalan dengan aku ,,,tanya nama,sekolah mana,tinggal mana , dan sebagainya lagi lah,,,,dan dari situ akutahu nama dia hanisah,,,lalu aku menanya kan dia pula,,tentang nama,sekolah dia dan tempat tinggal dia,,,berkenalan-ll tetiba siren dibunyikan menunjukkan temuduga akan dimulakan ,,,,ramai jugak lah dalam bilik temu duga tu,,,btw,ada tiga bilik temuduga iaitu makmal komputer 1,makmal komputer 2 dan perpustakaan bitara,,,aku makmal komputer 2,,,ramai jugak lah dalam bilik komputer 2 tu,,,hahah,dan terdapat pelbagai sekolah ,,ada dari manjung ,ipoh,teluk intan,kampar,ramai kan,,,btw,lelaki dan perempuan campur,,haha,tak lama tu, kami diberi taklimat tentang temuduga,,,,kami ada tiga temuduga iaitu temuduga mathematics,science,dan keperibadian,,,,selesai semua tu, kami semua mula menjawab soalan mathematics yang mengandungi 40 solan objektif,,,dan diberi masa selama 75 minit,,,,semua menjawab dengan tekun dan senyap,,,,keadaan menjadi sangat lenggang,,,,hanya kedengaran bunyi yang keluar dari penyaman udara jaaa,,,haha,,,aku mula menjawab soalan 1 dan seterusnya sampai soalan 20 soalan 21 dah mula berbelit-ll ,,,adoih,,,finally, aku dapat jawapan dari solan berbelit-ll tu,,,,jawab dan menjawab..tetibe siren bunyi lagi sekali menandakan sesi temuduga untuk  mathematics dah cukup masa...lalu kau tamat kan soalan tu dengan menekan button SELESAI,,,,hahaah,,yeeaaahhh,,mthematics dah tamat,,,lega sikit,,,kami diberi taklimat untuk berehat selama 15 minit,,dan kemudian sambung untuk sesi kedua dan ketiga...,,keluar dari bilik komputer tuh,,,aku keluar sama-ll dengan hanisah (kawan baru )haha...keluar dari bilik tu ramai mak ayah yang tunggu anak-ll deme laa,,,tapi sedih nya mak ayah aku dah balik sama lah dengan hanisah tu,,mak ayh dia pun dah balik,,,so ,aku rehatlah sama-ll dengan dia,,sambil duduk di perhimpunan MRSM tu,,,memang besar-ll jaa bangunan di situ,,,aku berborak-ll dengan hanisah itu untuk menghilangkan bosan,,kitaorang tak buat rivisin untuk science tapi kiteorang banyak bersembang-ll,,haha,,,aku tanya kat hanisah trial dapat berapa ,,dan dia jawab 8A,,haha,,dalam hati aku berkata waaahh,,pandai nye hanisah niii,,then ,dia tanya aku pulak aku dapat berapa trial,,,dan aku cakap dapat 2A jaaa,,,,lepas tu dia kata ok lah tuu,,berusaha lagi nanti time spm,,haha,,,,rancak berbual-ll tetiba cikgu mrsm panggil untuk masuk ke bilik komputer untuk sesi yang seterusnya lagi,,,,