Tuesday 26 November 2013

~~TemuDugaku,Kawan Baru,Harapanku,Bahagian 3~~

lepas selesai memakai kasut ,,aku dan hanisah menuju ke bilik bitara sebab nak tunggu ainah iaitu kawan hanisah,,sambil tunggu sambil aku dan hanisah telefon mak ayah kiteorang untuk memaklumkan bahawa aku dah tamat sesi temuduga ,,,10 minit telah berlalu,,,baru ainah keluar dari bilik bitara dan mean dia pun dah selesai temuduga dia,,,kami tiga orang pun turun tangga dan menuju ke pintu kelar MRSM,,,,aina tu banyak senyum kat aku sebab dia tak kenal aku lagi,,tapi aku denga  hanisah  banyak juga lah berbuual,,,hahah,,,lama kelamaan bapa hanisah datang,,lalu hanisah meninggalkan aku dan aina di pintu mrsm,,,,aku mula berborak perlahan-2 dengan aina,,,gelak-2,,,haha tak lama kemudian bapa aina datang dan sebelum dia pulang dia meminta number phone aku,,,,aku pun bagilah number aku lalu apabila aina dapat number aku,,aina terus pergi meninggalkan aku,,aku betul-ll terlupa nak minta number dia,,,tapi nasib baik aku ada number hanisah..,disitu perasaan sedih aku mula timbul,,,sebab lepas ni mestilah aku tak dapat jumpa aina dengan hanisah,,bilalah dapat jumpa deme lagi,,,lama kelamaan suasana menjadi lenggang sebab ramai budak-ll dah balik,,,dan akhir sekali tinggal aku dengan sorang budak lelaki ini,,seriuslly~~tinggal kiteorang dua orang jaa,,,dah lah time tuh sunyi gilaak kat mrsm tuh,,,aku tak bertegur dengan  budak lelaki tu...malu-2,,lagipun tak ada motif untuk aku tegur dia kan,,,lagipun aku ni perempuan tak nak tegur lelaki nanti lelaki tu kata aku gatal pulak...hahah...20 minit berlalu, akhirnya mak ayah aku datang,,tapi mak ayah lelaki tu tak datang-ll lagi kesian dia,,,lalu aku pergi meninggalkan mrsm,,,kereta aku mula meninggalkan mrsm tu,,,dalam hati aku tuh,,,sedih sangat sebab lepas ni dah tak dapat nak pergi mrsm melainkan kalau aku dapat MRSM tahun depan,,,aku mula merindui hanisah dan aina dan suasana pertama kali aku menjejak kaki di mrsm tuh,,,,hati aku berkata,kalau aku dapat masuk mrsm alhamdulilah sangat-ll dan aku harap aku dapat,,,,tetiba kereta ayah aku berhenti di sebuah earung buah-buahan yang terletak tidak jauh dari mrsm tuh,,,,ayah dan ibu aku keluar untuk beli buah rambutan ,,lalu kau tinggal seorang diri dalam kereta,,,fikiran aku sedang membayangkan suasana di mrsm tadi,,,aku rasa seronok sangat dapat kawan baru kat sana,,,dan alhamdulilah temuduga aku tu jalan dengan OK,aku happy sebab dapat jugak jejak kaki di dunia mrsm..,,walaubagaimana pun,aku rasa sedih sebab harus tinggalkan mrsm dengan waktui yang singkat sangat...hmmmm~~~..aku nak pergi lagii mrsm tuh!!!!!,,,harapan aku ,,,aku harap sangat-ll aku dapat mrsm tu,,,,amin-ll,,sekian bye-ll