Saturday 22 September 2012

ALHAMDULILAH, yeah part 2

assalam....sebenarnya  buat masa sekarang aku tak nak update blog sebab tak ada mood....huh =,= tapi diri aku ditarik oleh magnetik daripada kuasa komputer...akhir nya petang ini aku berjaya ditarik oleh kuasa komputer aku ..hahak....semalam (jumaaat)  aku membuat sesi kaunseling dengan cikgu aku..sebenarnya hari sesi kaunseling aku hari khamis tapi ditunda kan sebab cikgu ada buat sesi kaunseling dengan group BASYA....huhuz....sebelum mula kan apa-apa dulu aku nak minta maaf dekat cikgu  sebab aku dan kawan-kawan aku datang lewat ..maaf kan KAMI ...sampai di bilik kanseling ..aku dan jugan kawan-kawan aku duduk di kusyen yang ada di bilik UBK....duduk sambil melihat kawan aku b'main dengan gitar biru...:) ..tak lama itu , cikgu pun keluar..dan memanggil aku ......aku pun masuk ke bilik kaunseling untuk membuat sesi ...dengan hati yang tenang ..aku melangkah masuk ....suasana persekitaran masa itu agak sunyi maklum lah hari jumaat ..hanya kedengaran bunyi kipas , dan bau haruman ...aku membincangkan tentang prob aku dengan cikgu .....ALHAMDULILAH..aku menjawab semua soalan-soalan cikgu dengan senyuman dan ketenangan diriku ...tapi aku KECEWA dan MALu sesangat  dengan diri aku pada rabu lepas...rabu lepas aku membuat sesi kaunseling juga ..tapi agak berbeza ..selalunya aku ditemani oleh kawan-kawan aku ..tapi pada hari itu aku hanya seorang diri ....membuat sesi kaunseling ....aku tak boleh jawab banyak soalan yang ditanyakan...aku banyak berdiam kan diri ..aku rasa macam ingin menjerit pada saat itu , aku rasa macam dah fade up pada saat itu ..pada masa itu juga  minda aku seperti terhenti..mata aku seperti hendak menitiskan air mata ..dirik aku seperti menjadi pantung cendana disitu ...aku hanya mendengar sahaja ayat-ayat semangat cikgu ..."KITA KENE BERUSAHA UNTUK MENDAPATKAN APA YANG KITA MAHU " dan cikgu juga ada kata bayangkan "jika kita lemas di dalam air kita nak naik ke  permukaan tetapi ada sesuatu  yang  menahan kita untuk mendapatkan udara"..macam mana reaksi kita pada ketika itu ???..mesti berusaha untuk dapat kan udara kan . .cikgu suruh aku letakkan diriku dalam situasi itu ...aku masih berdiam kan diri ...pada saat itu, aku berkata dalam hati ...aku perlu berusaha untuk selesaikan masalah aku...aku perlu berusaha...sekiranya aku tak berusaha..sekiranya aku gagal menyelesaikan masalah aku ini ...aku umpama gagal untuk mendapat udara...dan akhirnya aku mati lemas...TAPI  aku tak nak mati lemas ....aku akan cuba berusaha untuk dapat kan udara itu ...aku mesti boleh ..boleh !!!! ...tapi .aku masih tak mengungkapkan apa-apa ayat   pada masa itu ....aku berasa seba salah dekat cikgu helmi...kerana aku tak mampu untuk menjayakan sesi kaunseling pada hari itu .......aku tahu cikgu mesti marah dekat aku sebab tak dapat menjayakan sesi pada masa itu ....maaf ,,,maaf ,,maaf ...tapi ALHAMDULILAH...semalam aku mampu ungkapkan semua kata-kata aku dengan tenang...TERIMA KASIH  cikgu ...TERIMA KASIH cikgu..sekarang ini hidup aku semakin teratur dan tenang...pada mula-Nya aku hampir lemas tetapi...aku diberi kekuataan untuk mendapat kan udara ....cikgu akhirnya saya mampu untuk mendapat kan udara itu ...saya harap cikgu faham ...Yeah!!! Terima Kasih cikgu sebab membantu saya untuk dapatkan udara itu ...mungkin tanpa pertolongan mu wahai cikgu ku ..mungkin aku GAGAL untuk dapat kan udara itu ....