Thursday 6 September 2012

seronok mendengar cerita , terime kasih

assalam..malam ini duduk nya saya di hadapan komputer ini adalah b'tujuan untuk menaip entry untuk hari ini ...petang tadi ..selepas habis menerokai ilmu2 duniawi (study group) ... aku menjalani sesi kaunseling individu bersama seorang cikgu comel dan agak annoying huhuhu aku menceritakan segala prob aku kepada cikgu.....firstly masuk dalam bilik tu , aku nampak satu blog ni...aku berkata dalam hati aku ...macam pernah aku nampak je blog yang terpapar di skrin laptop cikgu....tengok betul2 rupa2 nya blog aku ..malu gile....arrrrrggghhhh...harap2 cikgu tak baca blog aku...malu2..mula2 aku segan sesangat nak b'hadapan dengan cikgu tetapi aku buat tak tahu je..aku teruskan sesi kaunseling itu, aku meluah kan segala masalah yang berada dalam minda aku....selepas aku melepaskan dan meluahkan segala masalah aku ....tetiba , cikgu cerita tentang blog cikgu and then , berkait dengan kampung, sepupu, persahabatan, perpisahan,aku terus mendengar cerita2 indah cikgu....terlalu banyak cerita yang cikgu ungkapkan ...part cikgu b'cerita tentang sepupu & kampung ...cerita itu membuat aku menitiskan air mata aku....apabila cikgu menceritakan tentang sepupu cikgu dan kampung cikgu ...aku terus teringat kepada sepupu2 aku .....teringat pada zaman kanak2 dulu, bila aku dan sepupu aku balik kampung ..setiap malam aku dan sepupu aku duduk di pondok luar rumah ...dan maman aku (bapa sedara aku) selalu bercerita....kadang2 b'gurau senda....gelak ketawa...wah..macam kampung itu kiteorang yang punye....dengan keadaan suasana kampung aku yang sunyi ..maklum lah dah pukul 10:00 malam ..orang kampung semua dan masuk tidur kan ..tapi aku, sepupuku ,dan maman aku je yang tak tidur lagi....seronok bercerita sampai terlelap di pondok itu .....kenangan itu , memang aku tak boleh lupa kan ...tapi sayang perkara itu telah pergi meninggal kan kami semua...setelah kiteorang meningkat besar ...semua benda2 itu hilang ....sekarang ini bila aku balik kampung ....tiada lagi gelak ketawa besar yang kedengaran...kadang2 ada juga maman aku bercerita tapi tak seseronok macam zaman kanak2 dulu ..gelak ketawa aku dan sepupu aku agak berbeza daripada gelak tawa kami semasa kanak2 dulu...tak segempak seperti dulu ...kebanyakkan lah ...sekarang ini maman aku tiada masa untuk bercerita mungkin kerana dia sibuk dengan kerja nya....hmmmmm ..aku amat merindui malam itu, malam yang penuh kegembiraan, gelak ketawa,gurau senda....tapi sayang ia tak akan berlaku lagi .... ia hanya menjadi satu kenangan untuk aku kenang..hanya aku , sepupuku, dan maman aku saje yang tahu seronok nya macam mana bila dapat b'kumpulan dan b'cerita b'sama2....pada malam itu,,,selepas itu , aku terus lagi mendengar cerita2 indah cikgu....cikgu mempunyai pelbagai cerita2 yang gempak....saya suka mendengar cerita2 cikgu....jadi cikgu selalu lah berstory dengan saya sebab seriusly saya memang suka dengar cerita2 indah cikgu...:D Dan terima kasih juga kepada cikgu helmi dan cikgu fenddy sebab bagi saya kad rayee....cantik sangat2 kad raya yang cikgu create itu....saya suke....comel2 belako..hahaha...saya akan simpan kad raye itu untuk menjadi kenangan suatu hari nanti ...:)terima kasih cikgu :P terima kasih juga sebab cikgu berkongsi cerita hidup cikgu dekat saya.....gempak..gempak..sesangat