Wednesday 5 September 2012

perpisahan !!!

assalam ....okay malam ni aku nak hiasi blog aku dengan satu entry ini yang b'tajuk "PERPISAHAN".....petang tadi selepas habis buat study group bersama kawan2 dan dibimbingi oleh seorang cikgu yang comeldan hansome ..(wahh~~~ bangge cikgu ) hihihi iaitu cikgu helmi....pada petang itu tetibe sahaje aku melafazkan tentang perpisahan....aku tak tahu kenapa tetiba saje aku b'cerite tentang perpisahan..... sejujurnya aku memang takut sangat2 untuk menghadapi perpisahan yang akan b'laku di dalam hidup aku ....setiap hari aku berfikir tentang benda ini >>> aku menerima sebuah pertemuan itu dengan gembira, dengan senyuman yang terukir dibibir , TETAPI adakah aku boleh terima perpisahan itu seperti mana aku menerima pertemuan itu ?? menjadi persoalan di situ ..hmmmmm...tapi ape kan daya ...aku tak boleh menolak perpisahan itu ...kerana itu adalah kerja yang MAHA BERKUASA ....aku berkata bergini kepada kawan2 ku dan cikgu ....andaikan dalam kehidupan kita tak ada perpisahan kan seronok ...tak perlu sedih2..tak perlu rasa kehilangan kan ~~~ tetapi jawapan cikgu berbunyi begini ::sekiranya tak ada perpisahan di dalam kehidupan manusia akan leka::...aku terus diam untuk sebentar ....aku fikirkan kata2 cikgu helmi tadi..betul juga kata cikgu helmi ...manusia kan sentiasa lalai .....allah maha adil ..allah memberi kita sebuah pertemuan yang cukup2 indah , allah juga memberi sebuah perpisahan ...:( begitu pilu untuk mengharungi perpisahan itu ...MUNGKIN setiap perpisahan ada hikmah NYA....:) nak atau taknak aku pasti akan b'temu dengan sebuah perpisahan itu .... kepada kawan2 aku yang buat study group bersamA2 aku TERIMA KASIH ....begitu juga kepada cikgu yang comel dan handsome ..HAHAHAHA..terime kasih ye cikgu ...terime kasih semua .. sayang kome semua.....