Thursday 11 October 2012

* * kuali OH kuali * *

assalamualaikum ,,,semua,,,,,hari ini aku ada entry ,,,,,wahh,,aku semakin kerap menaip blog ,,,,tapi aku tak buat rivision untuk exam akhir tahun ...haha...:D.....hari ini ,,,aku dan juga kawan-kawan perempuan aku yang lain kami ada buat amali memasak ,,,dikira pertandingan memasak lah ,,,,,kami dibahagi kan kepada 6 kumpulan setiap satu kumpulan ada 4 orang ahli sahaja,,,,,kumpulan aku ,,,aisah ,aku , sangeetha, dan devika ,,, aku terpisah dengan kawan-kawan baik aku ...,,,tapi dapur kami dekat je,,,hahah,,,,sebelum kami  semua memasak ,,kami  belajar macam biasa,,,,lepas habis kami terus pergi ke bilik masakan ,,, aku dan kawan perempuan aku yang lain hendak menuju ke bilik masakan dengan penuh debaran  di dada,,hahha tapi debar di dada kami dilega kan sedikit oleh kata-kata semangat dari budak lelaki kelas aku ,,,,,hahha pada masa itu ,, aku sungguh terharu plus excited plus debar ,,,,,hahha,,aku dan kawan perempuan aku terus kan perjalanan kami menuju ke bilik masakan..tiba di bilik masakan ,,,kami masing2 b'pecah mengikut kumpulan yang ditetapkan ,,,,,masing-masing b'sungguh2 memasak pada tika itu ,,,,,dapur aku dengan geng  hanya b'depan sahaja ...hahha,,,keletang-kelentong ,,,bunyi kuali ,,hahaha,,dah macam masterchef malaysia ..lah pulok,,,hehehe....tak lama kami mula kan masak ,,,tetiba bunyi riuh dari luar ,,, apabila salah seorang dari kami lihat ke luar ,,tengok2 budak ;lelaki kelas aku datang kat bilik masakan untuk beri sokongan ,,,,waahhh,,,,,,aku semakin semangat ,,, debar dalam diriku semakin menghilang ,,,,hahhaha,,,tapi budak lelaki kelas aku ,,tak lama ,,,hanya ucap kan kata2 semangat then ,,deme belah sebab cikgu geo dah ada di kelas,,,,,...tak lama itu,,, guru bimbing  masakan pun datang ,,iaitu cikgu yoges,,,,,,,.kumpulan aku first yang siap,,,hahhaah,,bangge,,!!!!lepas kumpulan aku siap ,,masak dan decorate makanan itu ,,,,aku membantu kumpulan lain ,,,,,tak lah tolong banyak sangat just ala kadar je..hihi,,,,,,,,...kami diberi masa selama 1 jam untuk masak ...hahha.....masa semakin b'jalan ,,,,,aku tak kisah sebab kumpulan aku dah siap ,,,,,haha suasana dalam bilik masakan itu macam dekat pasar malam ,,,riuh betul ,,,,hahha,,,,masak dan terus masak ...akhirnya masa sudah cukup ,,,,alhamdulilah,,,semua kumpulan sempat habis kan masakan mereka dengan tepat waktunya ,,waahhh,,pelbagai hidangan yang dihidangkan pada masa itu ,,,,ada pasta,ada nasi goreng ayam , kotiew goreng ,bugerdel,strawberi dan anggur disaluti dengan coklat ,,kumpulan aku hanya buat nasi goreng je ,,,,,,,sekarang ,,,tiba masa untuk cikgu rasa masakan kami semua ,,,,,,haha,,,semua pengang tangan antara satu sama lain ,,,,,lepas cikgu rasa ,,,cikgu beri markah ,,then cikgu cakap kumpulan syikin dapat no 1,,,,kumpulan hama no2, ,kumpulan aku no3 dan kumpulan alieya no4....waahhh,,,syikin menang ,,,pada masa cikgu cakap kumpulan syikin juara ,,,,,syikin jerit dengan penuh seronok dan gembira dan terus peluk aku ,,,time itu ,,aku rasa terkejut sangat,,,hahahha ,,,,,sebab aku orang first yang dia peluk ,,,,wahh,,,,, :D:D....,,,,,lepas cikgu umumkan markah itu ,,,,,kami semua dapat merasa makanan yang telah dihidangkan ,,,makan bersama-sama,,,,,merasa air tangan kawan sendiri masak ,,,hahha,,,,,aku dan geng aku duduk dalam satu meja ,,,,dan komen tentang makanan,,,macam ini lah ,,macam itulah ,,hahha,,,,sedang aku dan geng aku sibuk b'sembang  pasal hidangan ,,,aisah pergi kumpulan lain dan mengambil pencuci mulut ,,,dan suap kan pencuci mulut itu kepada aku dan geng aku yang lain ,,,,waahhh,,,bahagia nya pada tika itu,,,,hahah  tahniah kepada kumpulan yang menang ,,dan kepada kumpulan yang tak menang jangan putus asa ,,tahun depan ada lagi ,,, ye,,,,,,,perkara yang aku tak boleh lupakan ..hari ini dapat ialah kata2 semangat dari kawan lelaki aku ,,,,then, dapat  tempat ke3 dalam petandingan masak ,,,,,,hahaha,,,,dan dan dan ,,,,,,suapan dan pelukkan dari kawan baik sendiri ,,,,bahagia sungguh kami berenam pada tika itu ,,,sayang  anda semua :)